De belofte van het South Beach dieet

Het South Beach en Atkins zijn de beroemdheden van de laag koolhydraat movement. Hoewel ze een 1e plaats delen komenbeide methodieken via een andere weg tot afslanksucces…

Werkt het South Beach dieet?

Ja, het is een gezonde benadering van voedingsgewoonten die het mogelijk maakt om ongewenste vetcellen te verliezen. Er zijn in totaal drie fasen. Fase 1 is het strengst: geen brood, rijst, aardappelen, pasta of fruit.

In de tweede fase ga het geleidelijk naar het herintroduceren van deze voedingsmiddelen.

Zodra je de derde fase ingaat EN je zit op je persoonlijk streefgewicht blijf je daar de rest van je leven.

Wat kan je wel en niet eten?

Dat is afhankelijk in welke fase je je bevind. Fase 1 is het meest strikt en omvangt op dagelijkse basis relatief veel protëine . Denk hierbij aan rundvlees, gevogelte, vis, eieren en ook kaassoorten.

Wat komt niet voor in de 1e fase? Fruit, vruchtensappen, meelproducten, zuivelproducten EN alcohol. In fase 2 komen voorzichtig weer de ‘gezondere’ carbs terug in je dagelijkse voedingsgewoonten: fruit, (volkoren) brood, (volkoren) pasta en zoete aardappelen.

Je mag in deze fase verwachten dat jouw vetverlies slowly plaatsvindt: rond een halve tot 1 hele kilo per week. De 3e fase gaat over het ‘vasthouden’ van je nieuwe doelgewicht. Als je in deze fase bent aanbeland heb je in de tussentijd geleerd gezonde en verstandige voedselkeuzen te maken.

Verder lezen? Ontdek hier onze 100 (!) gratis afslanktips.