Trillend ooglid is geen aandoening

Heb je al een paar dagen last van een trillend ooglid, en denk je dat er iets mis is? Dit kan de wereld uit geholpen worden door te zeggen dat je geen aandoening hebt als je een paar dagen een trillend ooglid hebt. Heel veel mensen gaan dan ook al gelijk op internet zoeken naar ‘trillend ooglid gevaar’. Dan kun je uitkomen op de ergste oogaandoeningen, maar als je goed leest dan kom je erachter dat trillingen geen aandoening zijn. Het heeft allemaal te maken met de spiertjes in je ogen, want die hebben toch wel erg veel te verduren op een dag.

Samentrekken en ontspannen van de spiertjes

In je oog zitten ontzettend veel kleine spiertjes en om je ooglid te kunnen bewegen, moeten die heel vaak samentrekken en weer ontspannen. Wanneer dit heel onwillekeurig, zonder systeem gebeurt, kan het een trillend oog veroorzaken. Dat voelt heel gek, want het lijkt net alsof er iemand aan je ooglid aan het trekken is. Dat is ook zo natuurlijk, dat zijn die spiertjes. Meer dan tot rust komen en ontspannen kun je niet doen om er vanaf te komen.

Meerdere oorzaken mogelijk

Die spiertjes gaan niet vanzelf zo onwillekeurig samentrekken en ontspannen. Dat heeft in de meeste gevallen te maken met drukte, vermoeidheid of stress. Vooral dat laatste heeft altijd een grote impact op ons lichaam. Onze ogen krijgen daar dus ook last van. Met een drukke baan en stress of wanneer je veel druk uitoefent op je ogen kun je dus veel last hebben van een trillend oog. Het beste advies dat je kunt krijgen is dus tot rust komen.

Het belang van krachttraining voor je spiermassa

Als je graag snel een grotere spiermassa wilt kweken, dan zijn er een aantal dingen die je kunt gaan doen. Het meest belangrijke is dat je aan krachttraining gaat doen. Waarom dit zo is, en wat je nog meer kunt doen om een grote spiermassa te kweken, kun je hier lezen.

Spiermassa

Om een grote spiermassa te kunnen krijgen, is het belangrijk dat je voldoende testosteron in je lichaam hebt. Testosteron is namelijk een van de belangrijkste mannelijke geslachtshormonen. Dit hormoon wordt door het lichaam gemaakt in de geslachtsklieren en de bijnieren. Hoe meer testosteron, hoe groter je spiermassa.

Krachttraining

Je kunt je testosteron gehalte in je lichaam verhogen door te gaan sporten. En dan met name krachttraining. Krachttraining bevordert namelijk de productie van testosteron in je lichaam. Sport zo vaak mogelijk, en met min mogelijk tussenpozen. Als je dit volhoudt, dan zal je na verloop van tijd resultaat gaan zien.

Juiste voeding

Naast sporten is het ook belangrijk dat je op je voeding let. Eet vooral veel producten als vlees, vis en eieren. Cholesterol is namelijk heel erg belangrijk voor de aanmaak van testosteron. Eet dus voldoende van dit soort producten. Zorg er daarnaast ook voor dat je voldoende zink binnen krijgt. Om voldoende testosteron te kunnen produceren hebben enzymen namelijk voldoende zink nodig. Let hier dan ook extra op bij je voeding.

Anabolen

Als je spiermassa ondanks deze tips maar niet groter wil groeien, dan kun je gaan nadenken over het gebruik van anabole steroïden. Je kunt anabole steroïden zien als de ‘synthetische variant’ van het geslachtshormoon testosteron. Dit is vooral een mannelijk hormoon, maar ook bij vrouwen wordt dit hormoon tijdens de puberteit aangemaakt. Door het gebruik van anabole steroïde zal je spiermassa toenemen. Gebruik het echter wel op een veilige en verantwoorde manier. Anabole steroïden kun je online bestellen. Let er wel op dat je dit enkel en alleen bij een betrouwbare webshop doet, klik hier voor meer informatie. Meer weten over de voordelen en nadelen? Lees dit artikel is.