sep 01

Onderarmen trainen met deze oefeningen

0 Flares 0 Flares ×

Train jij je onderarmspieren? De meeste sporten zullen deze vraag met ‘nee’ beantwoorden. In dit artikel geef ik mijn mening over het onderarmspieren trainen. Ik ga je vertellen waarom he
t belangrijk is deze spiergroep te trainen en zal je daarnaast een aantal oefeningen geven die je zelf kunt uitvoeren.

Waarom de meeste mensen onderarmspieren overslaan?

onderarm spierenHet gros van de mensen die de sportschool bezoekt slaan de onderarmspieren over. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit in het begin ook deed. Het trainen van de onderarmen kan nutteloos voelen wanneer je er net een zware training op hebt zitten. Om te voorkomen dat ik de onderarmspieroefeningen ging skippen, koos ik ervoor om de oefening aan het begin van de training te doen. Dit is alles behalve een aanrader, omdat je de rest van de training je onderarmen verzuurt zullen aanvoelen.

 

De meeste mensen slaan de onderarmspieroefeningen over, omdat het teveel tijd kost. Daarnaast zien de meeste mensen het nut er niet van in, omdat de gedachte is dat het weinig toevoegt aan het totaalplaatje. Hier ben ik het niet helemaal mee eens en dit zal ik later in dit artikel toelichten.

Het belang van onderarmspieren trainen

onderarmen trainenWanneer je je bovenlichaam aan het trainen bent, gebruik je bij de meeste oefeningen je onderarmen. Sterker nog; de onderarmen zullen van groot belang zijn wanneer je de oefeningen met een zwaar gewicht uitvoert. Denk bijvoorbeeld aan optrekken; er zijn veel mensen die vroegtijdig moeten stoppen omdat ze geen kracht meer in de onderarmen hebben. Dit is zonde, want je zult zien dat deze persoon nog genoeg kracht in de rest van de lichaam hebben om meer herhalingen te doen.

 

De onderarmen zijn uiteindelijk het verlengde van de rest van het lichaam. Wanneer je onderarmen geen kracht meer hebben, kunnen ze het als het ware de kracht van je borsten, schouders, bovenarmen en rug niet meer ‘doorgeven’. De kracht in je onderarmen zijn dus van groot belang als je oefening met zwaar gewicht wilt uitvoeren.

 

Daarnaast wil je er natuurlijk goed bij lopen. Ik heb genoeg mensen gezien die een perfect lichaam hebben. Ze hebben een grote borst, brede schouders en een rechte rug. Wanneer je het lichaam beter bestudeert zie je dat de persoon tekort komt bij de onderarmen. Deze zijn minder ontwikkelt waardoor ze uit verhouding zijn met de rest van het lichaam.

De onderarmoefeningen

Als je creatief bent kun je genoeg onderarm oefeningen verzinnen. Zo kun je een gewicht aan een touwtje vastmaken. Langzaam rol je het gewicht aan de hand van het touwtje omhoog. Je zult zien dat de onderarmen na een aantal herhalingen al gaan verzuren.

 

Het is belangrijk dat je de oefening goed uitvoert. Belangrijker is echter de timing van de oefening. Het is misschien niet handig om onderarmoefeningen te gaan doen, wanneer je weet dat je morgen een zware training gaat doen. Zelf kies ik ervoor om de dag voor een rustdag de onderarmspieroefeningen uit te voeren. Je zult zien dat je niet veel oefeningen of sets nodig hebt. In de meeste gevallen kunnen 2 á 3 sets al voldoende zijn. Zodra de verzuring teveel wordt, is het verstandig om te stoppen.

Bekijk voor meer: http://www.mensfitness.com/training/workout-routines/20-best-forearm-exercises-all-time

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×